• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 776
Mottagna reaktioner
2 692
Poäng
1 677
Någon som kan hjälpa min hjärna att reda ut det här.
Jag har en skatteskuld som ska betalas nu den 12e september. Det kommer att fattas några tusenlappar som jag tänkte betala med min september lön.
Men problemet är att jag nu har blitt sjukskriven och vet inte hur lönen kommer att se ut för denna månad. OM jag inte kan betala skulden som är kvar efter 12:e september, (för jag antar skatteverket tar de pengar som sitter där). Då skickas de till kronofogden pronto? Och det blir betalningsanmärkning pronto?
Jag har haft anmärkningar tidigare, men de är nu borta. Kommer denna eventuella anmärkning att få någon slags sekretess eller kommer den synas pga att jag haft anmärkningar tidigare i livet?
Blir inte riktigt klok på det här och försöker förstå, någon som kan hjälpa mig? @Lasseman kanske?
Tack!!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Någon som kan hjälpa min hjärna att reda ut det här.
Jag har en skatteskuld som ska betalas nu den 12e september. Det kommer att fattas några tusenlappar som jag tänkte betala med min september lön.
Men problemet är att jag nu har blitt sjukskriven och vet inte hur lönen kommer att se ut för denna månad. OM jag inte kan betala skulden som är kvar efter 12:e september, (för jag antar skatteverket tar de pengar som sitter där). Då skickas de till kronofogden pronto? Och det blir betalningsanmärkning pronto?
Jag har haft anmärkningar tidigare, men de är nu borta. Kommer denna eventuella anmärkning att få någon slags sekretess eller kommer den synas pga att jag haft anmärkningar tidigare i livet?
Blir inte riktigt klok på det här och försöker förstå, någon som kan hjälpa mig? @Lasseman kanske?
Tack!!
Skickas i månadsskiftet
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Menar du att man får en betalningsanmärkning på endast två veckor? Eller blir man delgiven av kronofogden vid den tiden?
Jag vet inte när din skuld går till kfm, vilken månad, der beror på vilket utskick du fått i början av sept.
Det delges inget. Det överförs direkt till verkställighet
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Jo precis. Det har jag förstått, men blir det verkställt på samma gång de skickas dit? Får man nån slags ”sekretess” om man haft anmärkningar förut?
Nej en utmätning dröjer men målet ligger som skuldsaldo. Anmärkning vet jag inte
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Så, Malmö.
Jag är inte i den staden så ofta.
Har någon tips på något trevligt ställe där man få mat och någon öl på en söndagseftermiddag.
Gärna utan att man blir ruinerad.
Meriterande om stället inte ligger i områden där man skjuter och spränger så mycket.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp